update:
in de loop van de nacht mail gekregen van de betrokken agente.
voor zover ik kan lezen zijn het mijn "collega" ambulanciers hier in st-niklaas die klacht hebben ingediend tegen mij.
hoe de toestand van het slachtoffer is nadat deze afgevoerd is met de ziekenwagen heb ik nooit geweten, maar afgaande op wat zij verklaren proberen ze de schuld van bepaalde dingen in mijn schoenen te schuiven, al zeker omdat ze van sommige dingen wat ze aanhalen niks hebben kunnen zien daar zij nog niet ter plaatse waren.
U zou volgende handelingen gesteld hebben volgens de ambulanciers ter plaatse:
U zou het slachtoffer meters verder gesleept hebben, desondanks dat haar medische toestand op dat moment nog niet duidelijk was;
Er zou een stuk huid/vlees van het been van het slachtoffer losgehangen hebben. Dit stuk lag open. U zou deze wonde gespoeld hebben en dan dichtgelegd hebben. Vervolgens zou u een drukverband op de wonde gemaakt hebben;
U zou tijdens uw hulpverlening over het slachtoffer gevallen zijn;
Uw wagen stond in de weg voor de hulpdiensten.
1) het slachtoffer werd reeds van onder de fiets en vrachtwagen gehaald door getuigen/omstaanders nog voor ik ter plaatse was (duidelijk zichtbaar op dashcam), voor de rest stonden deze er bij en keken er naar.
2) aan haar boven/onderbeen waren slechts kneuzingen en schaafwonden, het was haar voet die door de druk van het overrijden opengereten was (ga eens op een dikke appelsien staan met u volle gewicht, zelfde effect).
3) ik ben niet over het slachtoffer gevallen . . .
4) mijn wagen stond niet hinderlijk
ziekenwagen zette zich achter de zwarte en witte wagen op het kruispunt terwijl mijn wagen in het verlengde van de middenberm stond
verder staat er in de mail nog een hoop vragen onder andere over de dashcam beelden die ik van het ongeval online zetten, thans er komt niemand herkenbaar in beeld (originele zonder blurren zijn toen aan de politie bezorgd) en over mijn uitstapzak met verzorgingsmateriaal (privé aangekocht).
enige dat er over de kledij werd gezegd is over mijn "softshell" die ik aandeed om zichtbaar te zijn, het is en blijft een druk kruispunt, maar de firma heeft tot op heden deze niet terug gevraagd (zoals de rest van de kledij) en het advies van de advocaat is bijhouden gelet op de zware beschuldigingen die de firma aan mijn adres heeft geuit.