Dag iedereen,
Na 5 jaar te werken als IT consultant ben ik begonnen bij een bedrijf in de buurt (+- 25 werknemers), zodat ik niet meer de baan op moet om naar klanten te rijden.
Bij mijn sollicitatie heb ik dan ook expliciet gevraagd hoe het zit qua verplaatsingen. Mijn werkgever verzekerde me dat we slechts 1x per week op kantoor werden verwacht (4/5de van thuis uit), en het zeker niet de bedoeling was dat we bij de klant op kantoor zouden zitten werken. Het zou wel eens uitzonderlijk kunnen voorkomen, maar zeker en vast geen regelmaat zijn.
Fast forward naar nu, waar ik de voorbije 9 maand telkens wekelijks naar een klant in Ieper moet rijden. Dat is 1u30 heen en 1u30 weer, dus een werkdag van juist geen 12u lang. Ik begrijp dat velen hier geen probleem mee zouden hebben, maar ik heb deze baan juist aangenomen om dit te vermijden.
Ik heb meerdere keren bij mijn manager (en CEO) aangekaart dat ik dit niet zie zitten, waarop telkens het antwoord kwam dat we dit zouden afbouwen.
Na al die maanden ben ik het echt beu, dus log ik sinds 3 weken mijn woon-werkverkeer voor die ene dag in de week ook als werkuren. Vanzelfsprekend gaat het bedrijf waar ik werk hier niet mee akkoord en rejecten ze mijn timesheet.
Kan ik hier iets aan doen? Of is mijn enige optie een nieuwe job zoeken?
Alvast bedankt!