Het gaat hier om een dure bakfiets die via B2Bike is geleased via een Flex Income Plan™ (FIP) van sdworx. Deze fiets heb ik besteld vanuit het uitgangspunt dat ik een langetermijn relatie ben aangegaan met de werkgever. Er is nooit een moment geweest voor de bestelling dat ik daaraan twijfelde. Als particulier zou ik zo'n dure bakfiets nooit hebben besteld, het is enkel via de gunstige FIP voorwaarden dat ik deze beslissing heb gemaakt.
Doordat ik ben ontslagen door de werkgever, verbreek ik ook het leasecontract met B2Bike. Door deze verbreking heb ik twee opties:
- De fiets overnemen. Dit zal dan gebeuren aan minder gunstige voorwaarden dan initieel werden voorgehouden in de FIP berekening. Alle gunstige voorwaarden vallen volledig weg.
- Een verbrekingsvergoeding betalen. Aangezien de fiets nog maar net is opgeleverd zal ik een zéér hoge boete betalen. HR zou blijkbaar in gesprek met sdworx om de uitzonderlijke situatie te bespreken.
Mocht er echter geen oplossing uit de bus komen na het gesprek tussen HR & sdworx, wat zijn dan mijn opties?