ik moet 31,86 € betalen voor een pakje uit de USA, ook voedingssupplementen.
Ik kan mezelf wel op het hoofd slaan, want ze hebben mij voor mijn pakje af te leveren de factuur gevraagd om de taksen te kunnen berekenen, en ik heb de eerlijke prijs doorgegeven (87 € ongev.)
Ik heb er bij verteld dat ik niks heb betaald vr dit pakje (stond ook op de factuur) omdat ze mij die gratis hebben opgestuurd na een klacht van een vorige beschadigde zending (waar ik toen 'slechts' 10 € voor heb moeten betalen aan de Post).
Dus ik vermoed dat dit onder 'gift' valt en aangezien het meer dan 45 € is, komt dan 3,5% tax op plus nog eens 21%
Er wordt 45€ afgetrokken indien je pakje op zijn minst 2 verschillende artikelen bevat. In mijn pakje zaten er 2 potjes omega3 capsules in waarvan 1 met rozenolie --dus zijn het 2 verschillende ??
In ieder geval zou ik vlgs die procenten dan 21,3 € ongev. moeten betalen aan de douane plus die zogenaamde 10€ aanbiedingskosten vr de Post.
Urgggg ik ben pissed!
Hoe zit het nu met die wet op de aanbiedingskosten?
Mag de Post het vragen of niet?
Zij zijn toch de douane niet???
Volgens mij profiteren ze ervan omdat mensen dan aannemen dat dit de volledige prijs is door de douane opgesteld..