#5 , 25 mar 2022 10:53
Uiteraard gaan we niks accepteren zonder eerst een boedelbeschrijving te laten doen.
Mijn broer en zussen hebben dezelfde brief ontvangen. Ik vermoed dat de kinderen van wijlen mijn tante die ook zullen hebben gehad.
Ik had al links en rechts wat gezocht, en ik las ergens dat je maar kon erven tot de vierde graad?
In dat geval, ik doe het even met namen, Francois de overleden had als vader Walter (1ste graad), die had als vader Jos (mijn overgrootvader, tweede graad), die had als zoon de Luk (mijn grootvader, derde graad), die had als zoon de Staf (mijn vader, vierde graad), en dan komen wij (vijfde graad).
Maar aan de andere kant las ik dan weer over plaatsvervulling, iemand die me dat even kan toelichten?
Goh ja, we rekenen op niet al te veel, als je dat programma met Axel Daeseleire hebt gezien dan blijven er van gigantische bedragen ook vaak maar peanuts over.
Maar toch vraag ik me af of het niet ergens mogelijk is, als we dan toch ergenamen zijn om daar al wat meer informatie over te bekomen.
In het BS stond een publicatie over deze persoon, ik kopieer even ...
FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN
Administratie van het kadaster, registratie en domeinen Bekendmaking voorgeschreven bij artikel 770 van het Burgerlijk Wetboek. - Erfloze nalatenschap Erfloze nalatenschap van XXXXXX geboren te XXXXXX, wonende te XXXXXXXX is overleden te XXXXX op XXXXXX , zonder gekende erfopvolgers na te laten.
Alvorens te beslissen over de vraag van de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie - Patrimoniumdiensten, om namens de Staat, de inbezitstelling te bekomen van de nalatenschap, heeft de rechtbank van eerste aanleg van Antwerpen, afdeling Antwerpen, bij bevelschrift van 10 november 2021, de bekendmakingen en aanplakkingen voorgeschreven bij artikel 770 van het Burgerlijk Wetboek bevolen.
Brussel, 23 november 2021.
De adviseur-generaal van de Patrimoniumdiensten, XXXXX
Iemand die weet wat dit wil zeggen?
Verder nog : enig deel dat mijn vader toekwam, en zodoende ons, aangezien mijn vader overleden is, dat zal dan naar mijn mening verdeeld moeten worden volgens het erfenisrecht dat van toepassing was op de nalatenschap van mijn vader?