In het KBO vind ik terug dat dit sinds 1 feb 2022 het geval is, in het staatsblad vind ik een document van 07/03/2022 met daarin de beslissing van de verhuis van de hoofdzetel.
In het huurcontract staat:
Er is mij op geen enkel moment mondeling of schriftelijk toestemming gevraagd voor deze wijziging.Het goed is ‘uitsluitend’ bestemd voor private bewoning (als hoofdverblijfplaats). De huurder mag de huurgelden fiscaal niet als beroepslast in mindering brengen van zijn belastbaar inkomen. De bestemming van het goed mag door de huurder niet worden gewijzigd zonder schriftelijke en voorafgaande goedkeuring van de verhuurder.
Iedere eventuele fiscale meerlast in hoofde van de verhuurder (o.a. tweedeverblijftaks bij gebrek aan inschrijving op het bevolkingsregister op het adres van de huurwoning) ingevolge het niet-naleven van deze afspraken zal op de huurder verhaald worden.
Wat zijn de gevolgen voor mij?
zowel fiscaal als wettelijk?
Uit het contract kan zie ik dat als ik kosten heb aan deze situatie dat ik die op hen kan verhalen. Maar ik heb vooral ook schrik dat dit wettelijke impact zal hebben bv als ze verhuizen, maar de bvba niet van adres veranderen.
Bedankt