Hallo! Hopelijk krijg ik hier en daar een antwoord, want het is echt een heel vervelende situatie
Mijn moeder (eind 40) & mijn jongere broer (8 jaar) wonen in een normaal rijhuis in een gemeente, ikzelf zit op kot maar ben dus wel af en toe thuis. Onze buurvrouw is een gepensioneerde vrouw.
Deze buurvrouw heeft al een stuk of 10 brieven gestuurd naar ons over geluidsoverlast. Maar niet van muziek etc, ik zal enkele voorbeelden schetsen
- wij mogen geen bad meer nemen na 22u omdat ze het water storend vind en er niet meer van kan slapen (we nemen nu geen bad om 01 u snachts he voor de duidelijkheid)
- deuren mogen niet meer gesloten worden na 22u want dit vind ze ook storend
- We mogen niet meer het toilet doorspoelen na 22u, maakt te veel lawaai volgens haar
- Er mag op de bovenverdieping niet meer gepraat worden tegen elkaar want dat vind ze ook te luid (moesten we nu nog roepen, zou ik het begrijpen)
- Stoelen etc mogen niet meer verschoven worden na 22u, te luid…
Dit zijn enkele voorbeeldjes van dingen waar ze al is over komen klagen tegen ons. Dit doet ze ook niet door met ons te praten, maar een brief in de brievenbus te steken. Telkens als we naar haar deur gaan om er een gesprek over te hebben doet ze de deur niet open
Ik weet niet of ik in deze situatie correct ben? Ik ben van mening dat ik in mijn huis toch wel mij mag wassen, in stilte, wanneer het mij uitkomt? Of een deur mag sluiten?
Wil graag haar een brief terugsturen, maar weet niet zo goed wat correct is om te zeggen & wat niet, weet de wetten erover niet echt.
Alvast bedankt!