Vreemde situatie.
Ik stapte een 2 jaar terug over met alle verzekeringen, brand, auto, motorfiets, ...
Er was een aanvullende polis voor alle verzekeringen die ik hier opsom, het is me niet duidelijk wat er juist gedekt word.
Rechtsbijstand mss?
De andere polis sloten mijn ouders jaren terug af, en deze verhuisde mee bij het overstappen.
Een verkeerspolis voor lichamelijk letsel met premie voor de familie bij overlijden.
Nu waren de dossiers voor deze 2 niet duidelijk of onvolledig waardoor de opzeg mislukte vorig jaar.
Er werd mij aangeraden om deze premie nog 1 maal te betalen bij de vorige verzekering om niet op 'de zwarte lijst' te komen.
Dat was een jaar terug.
Nu, a.d.h. van die laatste facturen zou mijn huidige verzekeraar deze polis alsnog opzeggen.
Terug heb ik twee facturen in de brievenbus.
En opnieuw de belofte om deze op te zeggen maar met de raad om deze nog 1 maal te betalen.
Dit maal zouden ze worden opgezegd.
Deze beloftes zijn steeds mondeling, en ik vertik het om de betaling nog te doen.
Dan maar 5 jaar te boek als wanbetaler.
Wat kan ik anders nog doen?
Levenslang blijven betalen voor iets wat geen enkel nut meer heeft ga ik niet doen.
En mijn huidige verzekeraar zal de premie's ook niet voor mij betalen uiteraard.
Kan mij iemand zeggen hoe ik de opzeg zelf kan doen?
En wat zijn de gevolgen bij wanbetaling van deze facturen?
Kan ik dit voorleggen aan de vrederechter?