Een tijd geleden wou ik online een bureaustoel bestellen.
Via kennissen werd ik een bedrijf aangeraden dat "speedseats" heet.
Ik stuurde een e-mail naar de eigenaar van speedseats en kreeg reactie terug.
De eigenaar vertelde me dat het product op voorraad was in Utrecht, en dat de levering dus iets langer zou duren.
Nog wat bijkomende info gevraagd, alles leek in orde. Telkens vlotte reacties.
Ik plaatste de bestelling online via een webshop op hun website. En het geld ging van de rekening.
Ik kreeg een order bevestiging, maar zonder vermelding van leveringsdatum.
Een maand ging voorbij, en ik stuurde een e-mail naar de eigenaar met vraag naar een leveringsdatum.
Daarop kreeg ik geen antwoord. Dus stuurde ik nog maar een e-mail.
Uiteindelijk na ruime tijd schreef ik dat ik de bestelling wou annuleren, omdat ik geen reactie kreeg.
En dat deed ik dan ook enkele dagen nadien.
Het geld werd echter niet terug betaald.
En tot overmaat van ramp, ontdekte ik vandaag dat het bedrijf eigenlijk al sinds vorig jaar failliet is verklaard.
Het vreemde is dat de eigenaar van het bedrijf dus wel nog steeds verkoopt voor dat bedrijf,
maar eigenlijk handelt hij dus met een BV dat al maanden failliet is verklaard.
Kan dat zomaar?
Wat moet ik nu doen?
Wie of welke dienst contacteer ik best?
(PS: Ik ben een freelancer, zelfstandige dus, en heb dit betaald met de rekening van mijn vennootschap.)