#13 , 19 aug 2010 14:28
De persoon die onderhoudsbijdrage voorziet en die de kinderen niet ten laste heeft, kan de alimentatie toch voor 8¨0% inbrengen in de belastingaangifte?
De persoon die alimentatie ontvangt kan dat niet. Dus daartegen staat het voordeel dan van fiscaal ten laste hebben. Mijn ex denkt ook dat ik met 125 euro die ik van hem ontvang voor 2 kinderen in co-ouderschap, + kindergeld dat ik daar ruim hen in alles kan voorzien.
Ik betaal hier dan wel alles van hobby's, kledij, schoolkosten, hospitalisatieverz....
Hij wil geen euro meer betalen, ook al is het voorzien ik eot dat hij de helft van buitengewone kosten moet bijdragen zoals inschrijvingsgelden, abonnement bus, schooluitstappen van meer dan 1 dag...
Ik kan u zeggen dat ik niets overheb hoor, en dan wordt nog niet gesproken van al de kosten die je onrechtstreeks hebt ( benzine om steeds achter alles te rijden, 2 kinderen hebben steeds wel iets nodig). Ex krijgt alles wekelijks mooi op zijn schoot gebracht, en alle administratieve dingen worden mooi voor hem gedaan ( inschrijvingen, betalingen, aanvragen ...). Daar wordt nooit bij stilgestaan. Ex heeft zelfs nog geen slipje voor kinderen gekocht. En de week dat de kinderen bij hem zijn is het een week quality time, terwijl in mijn week ik maar moet zien dat ze alles hebben en van hier naar daar kan hollen.