dat is een standaard uitleg die ze geven, maar is geen concreet bewijs.het parkeerbedrijf wist me te vertellen dat parkeerwachters eerst rondkijken om uit te maken of de bestuurder een ticket haalt of niet. Ik wil dit best geloven, maar dit betrof een winkelstraat in een kleine provinciestad, waarbij de parkeerwachter volgens mij onmogelijk het onderscheid kan maken tussen een toevallige passant en de eigenlijke chauffeur van de wagen. Zeker op een afstand van 90 meter tussen de betrokken wagen en de parkeermeter.
Dat mes snijdt natuurlijk langs twee kanten, het is ook een gekende tactiek om nog snel een parkeerticket te gaan kopen als men ziet dat er een parkeerwachter de wagen aan het opschrijven is.het zal aan de parkeerfirma zijn om u te dagvaarden en te bewijzen dat u in "fout" bent.
gelet op het feit dat de automaat op enige afstand staat van uw wagen en u een ticket heeft die quasi gelijke uren heeft van de retributie zullen ze niet ver komen.
tevens kan het bijna niet anders dan dat de parkeerwachter u daadwerkelijk heeft zien toekomen, uitstappen en u naar de automaat heeft zien begeven en dan rap rap aan het schrijven is gegaan
een spijtige gekende tactiek
das waarDat mes snijdt natuurlijk langs twee kanten, het is ook een gekende tactiek om nog snel een parkeerticket te gaan kopen als men ziet dat er een parkeerwachter de wagen aan het opschrijven is.het zal aan de parkeerfirma zijn om u te dagvaarden en te bewijzen dat u in "fout" bent.
gelet op het feit dat de automaat op enige afstand staat van uw wagen en u een ticket heeft die quasi gelijke uren heeft van de retributie zullen ze niet ver komen.
tevens kan het bijna niet anders dan dat de parkeerwachter u daadwerkelijk heeft zien toekomen, uitstappen en u naar de automaat heeft zien begeven en dan rap rap aan het schrijven is gegaan
Aan 6 km/u - en da's RAP ! - duurt 100m al 1 minuut ...Tenzij u slecht te been bent, zie ik niet in hoe een wandeling van 100 meter 2 minuten kan duren.
Zoek parkeerretributie-reglement vd gemeente in kwestie op.wat zijn mijn opties?
ik moet toegeven dat ik hier snel mijn case neerpende voor feedback zonder veel aandacht voor details.Wat mij opvalt Ts... U schrijft ;de parkeerwachter me al op te schrijven terwijl ik mijn parkeerticket in de hand had.
Daarna schrijft u..; Mijn parkeerticket dateert van 2 minuten na de retributie,
Volgens mij klopt er iets niet aan uw uitleg, maar indien je gelijk zou hebben zal het wel moeilijk worden om dit aan te tonen u kunt altijd proberen.
Kreeg u de vraag om een retributie te betalen en bent u het daar niet mee eens? Raadpleeg het 'retributiereglement' van de gemeente waarin de retributie werd uitgeschreven. Of neem contact op met de gemeente waarin u geparkeerd stond. Meestal kunt u per mail of per brief bezwaar aantekenen en bewijzen opsturen. Als uw bezwaar gegrond wordt verklaard, kan beslist worden dat u de retributie niet moet betalen.
ik heb in mijn betwisting al uitgebreid geargumenteerd én bewezen dat ik zonder ook maar een seconde te dralen pas ten vroegste 2 minuten voor de bon was aangekomen. dus dat het geen geval was van snel een ticket te halen na de retributie.Dat mes snijdt natuurlijk langs twee kanten, het is ook een gekende tactiek om nog snel een parkeerticket te gaan kopen als men ziet dat er een parkeerwachter de wagen aan het opschrijven is.het zal aan de parkeerfirma zijn om u te dagvaarden en te bewijzen dat u in "fout" bent.
ik ben niet het type dat slentert, maar ga ook niet spurten naar de automaat voor een ticket.Dat mes snijdt natuurlijk langs twee kanten, het is ook een gekende tactiek om nog snel een parkeerticket te gaan kopen als men ziet dat er een parkeerwachter de wagen aan het opschrijven is.het zal aan de parkeerfirma zijn om u te dagvaarden en te bewijzen dat u in "fout" bent.
ik heb ze al meegegeven dat het mij niet om het geld gaat, maar om het principe!Zoek parkeerretributie-reglement vd gemeente in kwestie op.wat zijn mijn opties?
Daarin staan de herinneringstermijnen en -kosten.
1 optie is betalen
De andere optie is niet betalen, dan moet de parkeermaffia zélf beslissen of ze u gaan laten vervolgen of niet
Dat gaat via Vredegerecht - waar men HOPEN van die zaken per zitting afhaspelt.
Meeste zijn bij verstek ...
Hoe dat uitdraait is niet echt te voorspellen
Kosten: reken op een 350 € bij veroordeling (dan komt er rechtsplegingsvergoeding bij de retributie en aanmaningskosten)
Beroep tegen vonnis Vrederechter is via Cassatie.
Kost u pakweg 10x dat bedrag, plus BTW
Als je een advocaat bij Cassatie vindt die nog zin heeft in parkeerretributies ...