Ik wil me nu uitschrijven als werkloze en gebruik maken van Artikel 247 paragraaf 8 om gedurende de 5 jaar tot mijn pensioen gebruik te maken van de voortgezette verzekering. Ik ben dan ook niet meer van plan om te werken, of nog ooit gebruik te maken van een werklozen uitkering
Ik heb hierover de vakbond, de RVA en het ziekenfonds gecontacteerd; maar geen enkele instantie kan me helpen met de stappen die nodig zijn om dit te bewerkstelligen. De vakbond verwijst mij naar het ziekenfonds; het ziekenfonds verwijst mij naar de RVA en de RVA verwijst mij naar het ziekenfonds.Art. 247.
§ 1. Wordt beschouwd in een behartigenswaardige maatschappelijke toestand te verkeren als bedoeld in artikel 32, eerste lid, 6°, van de gecoördineerde wet en kan, indien hij aan de in artikel 121 of artikel 128 van de gecoördineerde wet gestelde voorwaarden heeft voldaan, in voortgezette verzekering treden tijdens de hierna vastgestelde tijdvakken:
8° de gerechtigde die tijdelijk of definitief niet meer arbeidt in de loop van een periode van vijf jaar welke afloopt op het einde van de maand waarin hij de in artikel 108, 1°, van de gecoördineerde wet bedoelde leeftijd bereikt.
De voortgezette verzekering wordt toegestaan voor een duur welke afloopt op het einde van de maand waarin de gerechtigde de in genoemd artikel vastgestelde leeftijd bereikt wanneer het gaat om een definitieve stopzetting en voor de duur aangegeven door de gerechtigde bij zijn aanvraag om in voortgezette verzekering te treden, wanneer het gaat om een tijdelijke stopzetting;
Iemand enig idee hoe dit moet aangvraagd worden?