@bosprocureur, waarom zou ik dat doen? De prijzen zijn hoog op dit moment. En wie zegt niet dat hij in november het materiaal (is gewoon nieuwe roefing leggen) niet gekocht heeft en nu de hoger prijs wil rekenen? Dat is woord tegen woord en ik kan niets bewijzen.
Wat denkt u ? De prijzen zijn hoog op dit moment, inderdaad, en ze hebben een (lichte ? ) neiging om sterk door te gaan op dat tempo van prijs"aanpassingen" . Maar als hij de hogere dagprijs toepast op het ogenblik van plaatsing, dan heeft ie m.i. juridisch gelijk.
Tussen haakjes, maakt u van de gelegenheid geen gebruik om ineens ook extra te isoleren?
Mijn raad , Vraag hem (vriendelijk maar aangetekend) om bijvoorbeeld binnen de maand de werken te beginnen en ook af te werken; beroep u hierbij op het argument (wat wankel, maar toch iets dat u kan aanhalen) dat er een redelijke termijn moet gerespecteerd worden. Bied hem ook aan de aankoop van materiaal nu al te financieren met een aanvullend voorschot , mits behoud van de prijs (en dat op voorwaarde dat u hem betrouwbaar acht ) .
Houd er ook wat rekening mee dat de dakwerkers er een boel dringend werk bijgekregen hebben door de recente stormen. En overweeg toch maar wat te doen met de isolatie . Succes !