Ben in 2018 geopereerd aan de nervus ulnaris, reden:begin van gevoelloze pink en ringvinger.
Na een EMG onderzoek werd ik op zijn zachts uitgedrukt een beetje gepusht om een chirurgische ingreep te laten uitvoeren, anders zou ik immers op termijn krachtverlies krijgen in mijn rechterhand.
De chirurg die de ingreep uitgevoerd heeft vertelde mij dat de operatie 20 minuten zou duren, onder volledige narcose, dat hij de geknelde zenuw in de elleboog een beetje ging vrijleggen en dat de zenuw zou herstellen met 1 mm per dag.
Dat was al.
Op de eerste consultatie na de ingreep bleek (na een EMG onderzoek) dat de activiteit van de zenuw al sterk gedaald was.
Op de tweede consultatie kwam de chirurg het kabinet binnen en zei hij " ik ga mijn collega halen" hem heb ik nadien niet meer gezien.
Zijn collega was een pas afgestudeerde jonge vriendelijke arts, er werd meteen overgegaan tot een echografie onderzoek, de zenuw was gezwollen 3 x zo dik als normaal wat duid op schade, de pijn, neuropatische pijn evolueerde inmiddels exponentieel met de tijd.
De operatietechniek die werd toegepast " het verleggen van de zeunuw naar de binnenkant van de arm " is niet besproken geweest op de consultatie voorafgaand aan de ingreep enkel vrijleggen is er gezegd geweest.
Ik zou de operatie nooit laten uitvoeren als ik had geweten dat hij de zenuw ging verleggen ipv een beetje vrijleggen zoals besproken geweest.
Ben inmiddels al 2 x terug geopereerd geweest door andere chirurg maar weet nu 4 jaar later inmiddels dat je een beschadigde zenuw mag leggen waar je wil, op zenuwherstel hoef ik niet meer te rekenen
Ben ook al in behandeling geweest in de pijnkliniek, niets brengt nog soelaas.
Heb inmiddels enorme neuropatische pijn in hand en arm, vingers zijn ook totaal gevoelloos.
Heb nog eenmaal op consultatie geweest bij betreffende chirurg, op de vraag of er iets fout gelopen is geweest tijdens de ingreep antwoorden hij dat hij nog maar eenmaal in gans zijn loopbaan een foutje heeft gemaakt, waar de pijn vandaan komt antwootde hij pijn is subjectief, waarom hij mij op voorhand de operatietechniek uitgelegd heeft antwoorde hij dan moet ik 3 secretaresses in dienst nemen.
Mijn levenskwaliteit is enorm gedaald en ik kan chirurg niets verwijten want schade aanrichten is daarom nog geen fout.
Wat mij enorm stoort is dat chirurgen hier zomaar met wegkomen terwijl je de inspanngsverbintins onmogelijk kunt loskoppelen van de resultaatverbintins.
Graag suggesties.