auto beschadigd door vandalisme

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

auto beschadigd door vandalisme

#1 , 30 nov 2009 20:36

Dit weekend werd mijn auto bekrast door vandalen. In dezelfde straat werden trouwens alle auto's bekrast. Toen ik bij mijn wagen kwam was de politie ter plaatse, ze hadden de daders reeds gevat. Er werd een proces-verbaal opgesteld van de klacht die ik heb neergelegd lastens de dader en van de wens die ik heb uitgedrukt om vergoed te worden voor de schade.

Ik heb geen omniumverzekering. Ik kan dus alleen maar hopen vergoed te worden door de daders. In mijn autoverzekering is wel rechtsbijstand inbegrepen. Kan ik op die rechtsbijstand beroep doen om de kosten van een advocaat te dekken die voor mij het nodige doet om mij als benadeelde persoon op het Parket van de Procureur des Konings te registreren en op het gepaste moment voor de burgerlijke partijstelling zorgt?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Topic Starter

#2 , 07 dec 2009 12:04

Mijn verzekeringsmaatschappij heeft mij geantwoord dat dit gedekt is door mijn rechtsbijstand in de autoverzekering. Indien tegenpartij onvermogend betalen zij (met een vrijstelling).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

artemis

#3 , 07 dec 2009 12:19

Ik denk dat je daar je eigen vraag hebt beantwoord ;-)

Reclame

Terug naar “Andere”