Ik wou dit posten onder een bestaande topic, maar die blijkt afgesloten.
Ik ben sinds 3 jaar verzekerd bij dezelfde firma en dit jaar dus voor de 3e maal is mijn jaarlijkse premie verhoogd. Geen zotte bedragen, maar toch betaal ik dus jaarlijks iets meer autoverzekering, terwijl ik de laatste 10+ geen enkele schadegeval heb gehad en steeds verzekerd was.
Nu verneem ik dat men bij een tariefwijziging, zonder rekening te houden met de 3 maanden opzeg, het contract onmiddellijk en zonder enige kosten kan opzeggen. Als mijn Nederlands mij niet in de steek laat, lees ik dat ook op mijn factuur:
Overeenkomstig het KB van 22.02.1991 betreffende de controle op de verzekeringsondernemingen en ingevolge de doorgevoerdetariefaanpassing, kan uw opzegrecht uitgeoefend worden binnen de 3 maanden te rekenen vanaf deze kennisgeving, bij deurwaardersexploot,aangetekende brief of door afgifte van de opzeggingsbrief tegen ontvangstbewijs
Begrijp ik alles goed en mag men dus bij wijziging -ongeacht hoe groot of hoe klein die wijziging- het contract binnen de 3 maanden na ontvangst van hun factuur onmiddellijk en zonder kosten opzeggen?
Bedankt voor bevestiging.