En dat gaat al over bedragen kleiner dan 1000€ ...Bovendien kunnen ze u eenvoudig als klant weigeren als ze iets niet vertrouwen. Met de uitzondering van zelfstandigen die veel cash ontvangen, kan u bijna nergens meer terecht om regelmatig bedragen te storten.
Ik heb er geen probleem mee dat banken, of enig ander bedrijf, mij als klant zou weigeren.Bovendien kunnen ze u eenvoudig als klant weigeren als ze iets niet vertrouwen. Met de uitzondering van zelfstandigen die veel cash ontvangen, kan u bijna nergens meer terecht om regelmatig bedragen te storten.
https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... bankdienstIk heb er geen probleem mee dat banken, of enig ander bedrijf, mij als klant zou weigeren.Bovendien kunnen ze u eenvoudig als klant weigeren als ze iets niet vertrouwen. Met de uitzondering van zelfstandigen die veel cash ontvangen, kan u bijna nergens meer terecht om regelmatig bedragen te storten.
Echter, overheid dwingt de rol van banken.
Bvb, lonen moeten worden betaald op bankrekening.
Nog een voorbeeld, vastgoed moet worden betaald via bankoverschrijving, volgende uit cash verboden.
Hoe rijmt dat met bank die klant mag weigeren?
Ik lees daar evenmin wet(ten)(sartikels).De bank mag evenwel uw aanvraag weigeren:
...
de wet van 18 september 2017 tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en tot beperking van het gebruik van contanten
TS begrijp uw vraag niet.Zijn er wetten/wetsartikelen die banken opleggen om cash [dat afgehaald werd van rekening], te weigeren terug naar rekening te storten?
Er is de antiwitwaswet, kan die worden gehanteerd om geld met bewezen (uittreksels, loonfiches, facturen) legale verkrijging, dat als cash werd opgenomen van rekening, te weigeren terug te storten op rekening?
Zoja, welke wet(ten)(sartikels)?
Jefke daarom heb ik mijn reactie bijkomende info gevraagd aan TS, want de insteek vaan zijn topic, komt mij een beetje mistig over."Er bestaan al bij de grote banken : bank cash punten ( zoals bankautomaten ). Daar kunt u cash storten op uw rekening bij die bank of een andere bank"
Als je dat wat te regelmatig met relatief grote bedragen doet, dan krijg je daar waarschijnlijk ook vragen over.
Banken zijn niet dom, en moeten alle truukjes van mogelijke wit-was trachten te detecteren
Een mogelijke oplossing, je opent bv bij 100 banken ( indien er zoveel zouden zijn ) een rekening, en je verdeeld alle cash over die 100 banken, dan valt het mogelijk minder op.
Waarom zou dergelijk getraceer zelfs maar hoeven?Men weigert omdat het onmogelijk is voor een bank ieder afzonderlijk bankbiljet te traceren en te volgen. Op de kastikets staan immers geen nummers van biljetten.
Hoezo dat roept vragen op?TS begrijp uw vraag niet.
U heeft geld afgehaald van uw rekening, en u wilt het bedrag terug op uw rekening storten. Reden ??
Uw topic : LEGAAL SPAREN IN BANKBILJETTEN : ik versta de connectie niet.
U moogt zo veel biljetten sparen thuis als u wilt. Maar eerst afhalen om terug te storten roept vragen op ??
Er bestaan al bij de grote banken : bank cash punten ( zoals bankautomaten ). Daar kunt u cash storten op uw rekening bij die bank of een andere bank.
Ik ben een loontrekkende, die geen X jaar alle dagen wil hebben gewerkt, om niks terug te kunnen kopen.Vraag is ook of TS zelfstandige is of een bedrijf heeft. Op een zakelijke bankrekening kan men gewoonweg cash stortingen doen.