Dag iedereen.
Vandaag heb ik een mooie uitnodiging gekregen om bij onze lokale politie een babbel te gaan doen. Maar, gezien dit geen normale bedoeling is bij ons thuis, ik heb hier toch een aantal vragen rond.
Op de brief staat: Uitnodiging tot verhoor bovenaan, en dat ik zal gehoord worden omtrent "Oplichting met internet, informaticafraude". in de rest van de brief worden mijn rechten uitgelegd, met onder punt 1: "U wordt als verdachte verhoord en hebt het recht ..."
Wat moet ik nu eigenlijk verwachten hiervan? Wat is oplichting met internet, informaticafraude?
Zijn de vermelde rechten een standaard iets of moet ik mij echt verwachten dat ik verdachte ben in een fraudezaak?
ik heb al naar het lokaal bureau gebeld, en ze wouden mij geen antwoorden geven gezien "ah, diene hoofdinspecteur is van de recherche". Is dat iets normaal of is er toch teken dat dit meer is dan een gewone babbel? Ik vermoed dat ze dit niet doen zonder goede reden?
Ik versta onder "Oplichting met internet, informaticafraude" iets verkopen en dan het geld aannemen en niets leveren. maar ik heb de afgelopen maanden niets gekocht, of verkocht via een tweedehandssite.