Beste lezers
Ik ben mede-eigenaar in een appartementsblok. Onlangs verdween een pakje van mij die achtergelaten werd door de postbode achter een beveiligde deur.
Buiten dat ik een pakje kwijt ben, krijgt de postbode ook "strafpunten" van zijn werk omdat het pakje niet terecht is.
Nu, in de ruimte die zich achter de beveiligde deur bevindt, staat er een camera. Ik heb de syndicus gevraagd of die camerabeelden bekeken kunnen worden om te zien wat er juist gebeurt is.
Volgens de syndicus moet er een aangifte gebeurt zijn en mag enkel de politie de beelden opvragen.
Buiten dat de spelregels niet helemaal gevolgd zijn (er hangt bijvoorbeeld geen pictogram), weet ik van de vorige algemene vergadering dat de beelden wel nagekeken worden om te zien wie afval verkeerd sorteert, wie aan sluikstorten doet, maar voor dit mogen ze niet ingekeken worden?
Misschien heeft iemand zich gewoon vergist en een verkeerd pakje meegenomen. Ik wilde de politie vermijden om niet iemand onnodig met de politie in aanraking te laten komen voor misschien een verstrooidheid.
Klopt de logica van de syndicus? En wie mag er nu effectief toegang hebben tot de beelden?
Bedankt voor jullie tijd!