Beste,
ik wil even vragen voor een Belgische webshop.
De meeste bestellingen zijn rond de 10 euro. Het is voor B2B en B2C en dus ongeveer 25% van de bestellingen vraagt men een factuur voor hun bestelling. Omdat de gemiddelde order rond de 10 euro incl. BTW. is, is mijn marge minder als ik een factuur moet opmaken. Een medewerker maakt de factuur op, dit is middels een boekhoudsysteem waar ook een kost aan hangt bij het versturen van de e-mail en dan uiteraard reken ik dan nog niet de kosten voor de boekhouder zelf om dus de factuur in te boeken.
Daarom besliste ik nadat ik het gratis deed, nu een extra optie bij het afrekenen te zetten, men kan aanvinken, ik wil een factuur (extra administratiekost 3€).
Dan de vraag, mag ik een schappelijke administratiekost van 3€vragen als het bedrag onder de 123€ Incl. BTW. ligt?
Ik las dan ook een artikel van 2002 dat dit mag. Maar of dit nog van toepassing is of werkelijke correct is weet ik niet.
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... R_EU042001
Dank u!