In 2012 heb ik een handelswoning gekocht dus ik kan deze niet opsplitsen in 2. Ik heb het ook nooit opgesplitst dus 1 meter voor gas, 1 voor electriciteit, 1 voor water.
Nu, in 2021, heeft de gemeente een "bouwmisdrijf" vastgesteld opdat ik op het gelijkvloers zou wonen terwijl er op het eerste verdiep anderen wonen. Ik heb bij de gemeente gezegd dat ik nooit een apart huisnummer heb opgegeven of aangevraagd; op geen enkel document.
Nu komt de wijkagent langs bij mij en zegt dat ik wel degelijk een apart adres mag hebben. Hij zegt mij dat er volgens zijn systeem degelijk 2 busnummers bestaan in het handelspand.
Nu is mijn vraag:
- aan de ene kant stuurt de gemeente mij een brief zeggende dat ik woon in een handelsruimte en dat wordt gezien als een misdrijf
- aan de andere kant zegt de dienst bevolking alsook de wijkagent dat alles OK is voor hun
Nu: ik ben behoorlijk in de war door deze tegenstelling alsook ben ik al veel geld kwijt aan een advocaat en een architect om dit allemaal te bekijken.
Mijn reden om dit hier te posten: kan iemand zijn objectieve kijk hierop loslaten want ik ben echt in de war en ik weet niet wat ik moet doen. Moet ik best niets zeggen, moet ik best weer eens langs bij de gemeente (de zoveelste keer), moet ik mij voorbereiden voor iets of moet ik de gemeente dagvaarden dat ik zoveel geld kwijt ben door hun geknoei?