Ik neem aan dat wat niet conform plan gebeurd is, ook betrekking heeft op wat Fluvius komt keuren
Als je nu al weet dat werken niet conform plan uitgevoerd zijn:
Factuur protesteren, mét opgave van reden waarom
Dat je al deel betaalt -werken zijn uiteindelijk ook gebeurd- rest na goedkeuring er van door Fluvius
Als het iets is waar je premie voor krijgt, moet uitvoering (van wat betrekking heeft op Fluvius) zeker conform zijn.
Als je alles betaalt, zie je die aannemer nooit meer terug om het in orde te brengen indien niet conform & daardoor afgekeurd ...
Er zijn 2 opties:
- plan aanpassen aan realiteit (indien realiteit ook conform vereisten is)
- niet-conforme situatie aanpassen aan plan
Bedankt voor uw antwoord!
Juist, het plan slaat op de documenten die Fluvius ons heeft opgestuurd met daarin beschreven de vroegere situatie en hoe het na de werken moet zijn.
Ik heb vrijdag al contact gehad met het keuringsbureau die in opdracht van Fluvius de situatie moet keuren. Ze gingen me maandag terugbellen.
Ik zal ze aansporen om dit zo snel mogelijk te doen.
Het voornaamste doel van de werken, de scheiding van afvalwater en proper regenwater, is volgens ons wel correct gebeurd.
Maar van een klein regenwater-afvoerputje hebben we geen idee waar die naar toe loopt en de aannemer doet alsof dit niets ernstigs is.
Op het plan staat daar een afvoerbuis voor proper regenwater getekend die volgens ons afwezig is en dus zal leiden tot afkeuring.
Ik heb vandaag de factuur ontvangen.
Ik veronderstel dat ik nu 30 dagen heb om te betalen tenzij anders omschreven?
Want op de factuur staat "verkoopsvoorwaarden zie ommezijde" maar de ommezijde is blanco. Dus er staat geen betalingstermijn op de factuur.
Protesteren, gebeurt dat met een aangetekende zending?