Als werknemer heb ik tijdens mijn periode van arbeid budgetten gekregen als toevoeging op mijn loon. Mijn loon bedraagt 1500€/maand voor 38u (ik deed meer dan 38u). Als toevoeging op dit loon kreeg ik m maaltijdcheques (7€/dag) en een dertiende maand. Daarbovenop krijgen we om de 2 seizoen een budget toegewezen voor kleren die we moeten aankopen om in de winkel te dragen (uniform 1800€) en een bedrag om vrij te spenderen (tenue 680€).
Wegens mentale problemen ben ik thuis geschreven door mijn dokter. Zij kent mijn parcours aangezien ik al sinds tiener bij haar op consultatie ga.
Mijn werkgever wilt me dus liever kwijt dan rijk, dat is al duidelijk geworden. Mijn store-manager en de euro-manager hadden me beloofd om me niet zomaar op het straat te zetten en me te ontslaan zodat ik recht had op een werkloosheidsuitkering, echter beslis HR hier anders over. Zij willen dat ik in samenspraak vertrek. Dit, op advies van mijn vakbond, is mezelf in de voet schieten.
Mijn vraag is of ik recht heb op die budgetten die me zijn toegewezen tijdens mijn periode van arbeid? De kleren zouden dienen voor het representeren van de zomer collectie in de winkel. Mijn store-manager zegt dat ik daar geen recht op heb aangezien ik dan niet werk. Ik ben het hier niet eens mee, aangezien die budgetten al 4 maanden geleden of langer zijn toegekend en er is toen alreeds een selectie gemaakt van het uniform en tenue.
Dus, heb ik hier recht op? Ik heb mijn vakbond hier omtrent ook over aangesproken. Wat is jullie verdict? Welke wetten/regels kan ik aanhalen?
Met vriendelijke groet,
Tomballe