Ik wenste niet in onverdeeldheid te blijven bij een erfeniskwestie, dus nam ik een advocaat onder de arm, deze maakt een offerte op van 750 euro, voor volgende prestaties:
Studie overgemaakte stukken
Opstellen ontwerp dagvaarding lastens de andere erfgenamen
Samenstellen bundel bewijsstukken
Overmaken opdracht tot dagvaarding aan de gerechtsdeurwaarder
Verslaggeving aan cliënt
Behartiging van uw belangen op de inleidingzitting van de bevoegde rechtbank.
Verslaggeving van deze zitting.
Uiteindelijk komt er een 2de zitting, Ik krijg hiervoor volgende offerte voorgesteld:
Wij kunnen u een offerte overmaken van 400.00 € + btw voor de volgende prestaties:
Redactie besluiten na tussenvonnis
Overmaken besluiten aan Rechtbank en raadsman tegenpartij
Studie van eventuele besluiten raadsman tegenpartij
Behartiging van uw belangen op de zitting van 23.11 a.s.
Verslaggeving aan u van deze zitting.
Ik betaal ook deze offerte.
Nu is er uiteindelijk een uitspraak en krijg ik plots nogmaals een factuur van 650 euro, met als mededeling:
De factuur van 28/12/2021 heeft betrekking op prestaties die niet begrepen waren in de tweede offerte.
In deze tweede offerte waren de prestaties begrepen tot en met de verslaggeving aan u van de zitting van 19/11/2021.
De prestaties verricht na 19/11/2021 werden gefactureerd middels de factuur van 28/12/2021. Het detail van de verrichte prestaties is in bijlage van deze factuur.
Mijn vraag: kan deze advocaat zomaar een extra factuur van 650 euro aanrekenen zonder daar afspraken over gemaakt te hebben? Wat raden jullie me aan? Rekening niet betalen en procederen met andere advocaat (wat ook weer geld kost?)?