schilder stuurt nog een extra factuur, alles is reeds betaal

Fabi
Topic Starter

schilder stuurt nog een extra factuur, alles is reeds betaal

#1 , 24 sep 2009 16:00

Beste,
wat als alle schilderwerken voor een mondelinge afspraak, gedaan zijn, alles effen is qua betalingen plots krijg je na 6 maanden een vergeetelheidje(factuur van 500 euro!!!) van de schilderwerker krijgt.
Totaal uit de lucht gevallen bel ik hem op en hij zei dat hij er anders niks uithaalde en hij verkeerd rekende, had het een en ander vergeten op de factuur zetten!Foutjes gebeuren ....
Nu ik wil er bijgod niets meer mee te maken hebben, hij heeft alles volgens begin afspraak(mondeling) gekregen.
Nu krijg ik brieven van de gerechtsdeurwaarder dit onmiddelijk te betalen of dat er beslag zal gedaan worden, ik vraag of hij dit kan staven die 500 euro excl. btw en hij lacht me gewoon weg!
Kan hij dit bewijzen? Ik tekende nooit iets van offerte of dergelijke, heb correct netjes op tijd alles betaald en nu dit!
Ik sta er alleen voor en hij profiteerd daarvan denk ik, een vrouw alleen zal wel betalen en ik maak haar wat bang...Wat denken jullie daarvan?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 24 sep 2009 16:21

In de pdf in onderschrift bij incasso's vindt je tevens een uitgebreid hoofdstuk over deurwaarders.

Een inbeslagname kan nooit zonder vonnis uitgevoerd worden. Vraag bij het volgende schrijven aan de deurwaarder een kopie van de door u ondertekende offerte of bestek en eveneens een kopie van het BTW bewijs...

Laat ons weten als het je verder helpt.

Fabi
Topic Starter

#3 , 25 sep 2009 11:12

Beste,
ik schreef vandaag en aangetekende zending naar de deurwaarder, ik vraag een gehandtekende offerte, de afspraak gebeurde mondeling en de factuur is direct betaald.
Ik zie het probleem niet! Hij was wel een warhoofd die schilder maar dat is een pover excuus....
Bedankt voor je reactie.

Reclame

Fabi
Topic Starter

#4 , 02 nov 2009 11:03

Hallo, vandaag tweede zending gekregen, niet aangetekend, van de deurwaarder, hij geeft gewoon een copie van de nieuwe factuur, met een detail nu, maar niks van offertes zoals ik vroeg!
Ik schrijf nu een laatste keer, en vraag nog eens een detail, hij dreigt over te gaan tot vonnis enz....
Amaai ik stuur die schreinwerker ook een factuur, dit gaat makkelijk precies en dan es naar een deurwaarder gaan.

roharro

#5 , 02 nov 2009 11:23

Als er geen schriftelijke offerte was dan zal het moeilijk te bewijzen zijn dat er een vaste prijs werd afgesproken.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 nov 2009 11:35

Hebt u voor deze factuur, bij het einde van de werken, een factuur ontvangen?

Wat stond daar op? Hebt u een bewijs van betaling?

scorpioen

Fabi
Topic Starter

#7 , 02 nov 2009 14:34

Hallo, ja ik heb die reeds gecopieerd en naar die deurwaarder opgestuurd. Geen reactie, ik vind het jammer dat dit zo moet gaan, iedereen zegt wel let op met die kerel, hij is geen normale mens, en erger sedert zijn vrouw wegging, maar ik kan toch niet opdraaien voor verkeerde afspraken, dat hij zijn materiaal vergeten rekenen was en andere leugens, zoals zijn uren eveneens, nu lapt hij er 10 uren bij, (xtra dag werk) :?
Ik weet het niet meer, laat het effe waaien en ik zie wel, moet ik voor de rechtbank komen dan leg ik het uit, ik klink wel ongeloofwaardig vind ik!
Maar hoe bewijs je dat je de waarheid wél zegt en er andere afspraken waren en overeenkomsten, ik heb hem zelfs die zelfde week nog betaald, grrrr krijg een punthoofd.

Groetjes

scorpioen

#8 , 02 nov 2009 15:49

Naar de deurwaarder schrijven is zinloos.

U moet de betwisting voeren met de schuldeiser, de schilder, of zijn advocaat, maar een gerechtsdeurwaarder houdt zich daar niet mee bezig. U mag al blij zijn als hij u briefwisseling doorstuurt naar de schilder of zijn advocaat.

Wat stond er op de factuur die u betaald hebt?

scorpioen

Fabi
Topic Starter

#9 , 05 nov 2009 19:44

Hallo, er stond in voor de werken uitgevoerd in dat adres, nu stuurt die 2 facturen, 1 die van dat uitgevoerde werken maar nu gedetailleerd!!!
En nog een tweede, met extra details en nu denk ik dat elk gezond persoon wel gaat beseffen dat dit wel een beetje begint te ruiken....
Tja ik houd jullie op de hoogte, tot nu toe nog niks van de deurwaarder, maar effe rondgevraagd en idd iedereen antwoordt dat dit moeilijk is te bewijzen en de schilder maar es zijn offerte moet kunnen voorleggen, ik heb enkel mondelinge overeenkomsten. En dat iedereen facturen kan schrijven zo!
Goeieavond nog.

roharro

#10 , 05 nov 2009 19:53

Maar van de andere kant kunt u dus ook geen offerte voorleggen waarbij hij zich verbond een gedetailleerde prestatie te verlenen yegen een vastgestelde prijs . Bijgevolg kan hij steeds beweren dat de werken "in regie" (dus zonder vaste prijs) zijn uitgevoerd en dat hij in schijven heeft gefactureerd.

Sedlex

#11 , 15 nov 2009 18:12

de rechtspraak is zeer achterdochtig (ten aanzien van de uitsturende handelaar) als het aankomt op zogenaamde 'achterkomende' facturen...

een handelaar moet maar correct rekenen, het is tenslotte zijn 'beroep', om het plat te zeggen.

Zomaar een factuurtje nasturen om nog wat te innen, is dus niet zo evident als het lijkt.

Ik zou protesteren (gemotiveerd) en de zaak desnoods voor de rechtbank laten komen. Een gemotiveerd protest verschuift de bewijslast immers naar de handelaar die de factuur verzond.

JohnD

#12 , 15 nov 2009 22:16

Beste,
wat als alle schilderwerken voor een mondelinge afspraak, gedaan zijn, alles effen is qua betalingen plots krijg je na 6 maanden een vergeetelheidje(factuur van 500 euro!!!) van de schilderwerker krijgt.
Totaal uit de lucht gevallen bel ik hem op en hij zei dat hij er anders niks uithaalde en hij verkeerd rekende, had het een en ander vergeten op de factuur zetten!Foutjes gebeuren ....
Heb je bewijzen van die betalingen ? Zo ja, hoef je je volgens mij over niets zorgen te maken. Verspil je tijd niet met die knoeier die denkt nog eens gauw een xtraatje te kunnen incasseren. Je antwoord hem wel met een AS. En geen telefoontjes meer.
Nu krijg ik brieven van de gerechtsdeurwaarder dit onmiddelijk te betalen of dat er beslag zal gedaan worden, ik vraag of hij dit kan staven die 500 euro excl. btw en hij lacht me gewoon weg!
Die gefrustreerde deurwaarder vraag je gewoon op welke gerechterlijke uitspraak hij zich baseert om nu reeds een beslag te motiveren; en je verzoekt hem onmiddellijk te stoppen met zijn dreigingen. Zo geraakt hij natuurlijk nog meer gefrustreerd, maar die hebben af en toe een standje nodig om te beseffen dat ook anderen de wet kennen.

En zoals Sedlex zegt moet die handelaar al met zeer sterke bewijzen afkomen voor de rechter.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Fabi
Topic Starter

#13 , 26 nov 2009 11:44

Ik hoor niks meer, hopelijk is het gelukt, ik stuurde per AS een vraag naar detail en waar hij het lef vandaan haalde!

Ik voegde er de betaalde factuur bij mét een bewijs van betaling.

't Is stilletjes nu! Ik ga nog niet diep ademhalen, mar denk dat hij het opgeeft!
Bedankt!

Fabi
Topic Starter

#14 , 01 dec 2009 11:13

Te luid geroepen ,
deurwaarder vanmorgen mét dagvaarding, ik moet verschijnen op de rechtbank, ik heb niks ondertekend, dit gaat erover, ik rijd nog maar es vandeweek naar hem toe, hij zal terug niet opendoen.
Dus mensen, iedere zelfstandige kan u bij uw "..." liggen hebben, na zoveel maanden een "vergeten" factuur opsturen, moet je betalen!

scorpioen

#15 , 01 dec 2009 13:16

Dus mensen, iedere zelfstandige kan u bij uw "..." liggen hebben, na zoveel maanden een "vergeten" factuur opsturen, moet je betalen!
Er is nog geen uitspraak van de rechter die je veroordeelt om te betalen ...

scorpioen

Terug naar “Aanneming”