Sorry, ik had niet goed begrepen… Dus die aannemer vordert 8.500 € werkuren enkel voor het betegelen?! Hoe groot is je badkamer? En hoe veel m2 tegels zou hij gezet hebben? Ik zou mijn twijfels hebben dat het gewoon om vergetelheid gaat…Alle materialen stonden wel degelijk in de offerte. Het zijn enkel de werkuren voor de plaatsing van de tegels die "vergeten" waren.
Ik wil hem daarin best wel geloven dat het om een vergetelheid gaat. Maar ik ben van mening dat ik niet zou moeten opdraaien voor de kosten ten gevolge van zijn vergetelheid.
(Nu onder ons gezegd, de meeste offertes die ik ontving voor een rennovatie waren niet altijd duidelijk. zelfs na enkele aanpassingen slaagt men er vaak niet in een duidelijke offerte op te stellen....)
Eigenlijk is dat niet eens zo vaagBetegelingswerken stonden niet letterlijk zo in de offerte. Wel "installatie badkamer" en nog ergens " werkuren". Beetje vage en verwarrende omschrijvingen.
Waar aannemer ook al % op heeft ...Onze kost aan materialen was ongeveer 10 000 euro.
Zéker nog doenIk heb hem wel al laten weten dat wij met deze factuur niet akkoord kunnen gaan, weliswaar via e-mail.
Geen aangetekende brief.
Is dit nodig, of kan ik dit alsnog doen?
Voor een badkamerDe werkduur werd geschat op 3 weken.
Uiteindelijk heeft het bijna 3 maand geduurd,
UiteraardMoet ik in mijn aangetekend schrijven ook nogmaals de reden van protest uiteenzetten
De overeengekomen prijs betalen, uiteraardIndien ze verder moeilijk en onverstandig doen mag jij zelf een afrekening voorleggen volgens jouw schatting van de gepresteerde werkuren, en gewoon die som betalen. Zo ben je gerust.