De pensioenbedragen op MyPension worden al meer dan een half jaar niet meer vermeld het volgend staat te lezen...
"De raming van uw pensioenbedrag kan momenteel niet worden berekend.
Meer informatie kunt u terugvinden onder "Op basis van welke loopbaan werd deze simulatie gemaakt?"
U stopt met werken op de vroegste pensioendatum.
Vanaf 01.05.2023 voldoet u in alle pensioenstelsels aan de voorwaarden om op pensioen te gaan."
Ik heb de vraag gesteld. "Hoe dat komt en wanneer die bedragen opnieuw zouden worden vermeld." Ik kreeg het volgende antwoord...
"Geachte heer,
In de loop van het jaar 2020 veranderde u van type tijdskrediet.
Omdat het type tijdskrediet een belangrijke impact kan hebben op uw pensioenberekening ramen wij geen
pensioenbedrag.
Uw pensioenbedrag zal opnieuw zichtbaar zijn in oktober 2022."
Nochtans ben ik gewoon vanaf begin augustus 2020 in een halftijdse landingsbaan (als 57-plusser kon dat dan) gestapt en ben ik al bijna 40 jaar tewerkgesteld bij dezelfde werkgever.Ik ben van 1961. Een collega zit in een vergelijkbare situatie en zijn pensioenbedragen zijn wel nog zichtbaar.
Normaal kan je een jaar op voorhand je pensioen aanvragen, maar de bedragen zullen opnieuw zichtbaar zijn in oktober 2022 dus ongeveer 7 maanden voor dat ik op vervroegd pensioen kan gaan (1 mei 2023) In de hoop dat die datum niet opschuift met die nakende pensioenhervormingen uiteraard. Heeft er iemand enig idee hoe het komt dat dit meer dan anderhalf jaar moet duren voordat de pensioenbedragen weer berekend kunnen worden en zichtbaar zullen zijn?