#2 , 26 okt 2021 20:52
Ik heb een 2dehands kliefmachine gekocht (op 24/10/2021)volgens de verkoper nieuw aangekocht 5 jaar geleden en volledig in orde en weinig met gewerkt). Ik heb het getest met 1 rol hout en het kliefde goed. Ik ging 1 dag later naar een verdeler die deze machines verkoopt voor een aanpassing. Daar vielen ze bijna omver, ze zagen direct dat het een grasmaaier motor van 2012 erop staat en dat de koppeling volledig kapot is, dat er geen glijblokken meer inzitten en dat er van verschillende bouten de schroefdraad overgedraaid zijn en opnieuw draad in moet getapt worden. Het machine is van 2007 ipv 2016(volgens de verkoper). Volgens de verdeler is er mega veel met gewerkt (dit is te zien aan de uitgesleten portreill(hoofdbalk). De verdeler heeft al 1,5 uur gewerkt aan dit machine om alles te controleren. De verkoper wil hier niet van weten en zegt gewoon (je hebt het getest en daarmee houd het op) ikzelf ken niks van motor of techniek van het machine en kon ik dit niet zien wat er allemaal defect aan was. (alles was ook niet direct te zien)