Hallo,
Mijn partner heeft, inmiddels bijna een jaar geleden, iemand in huis genomen die vervroegd mocht vrijkomen met een enkelband, hij kende deze persoon enkel via via en door de justitieassistent was ook uitdrukkelijk gezegd dat dit een tijdelijke oplossing was voor korte duur (weken, geen maanden), tot hij of iets voor zichzelf kon huren of in een noodwoning kon trekken.
Inmiddels is de situatie zo uit de hand gelopen dat het voor mij (en elke andere vrouw, zelfs moeder van partner) te onveilig is nog bij mijn partner te komen. Dreigt zelfs met verkrachting.
De persoon in kwestie onderneemt totaal geen actie om werk te vinden, stuurt valse sollicitaties door naar de RVA, steelt alles wat los en vast zit van mijn vriend (jammer genoeg is hij slim genoeg om dingen te stelen waar geen facturen/bewijzen van zijn) om het aan drugs uit te geven. (Het was voor drugsfeiten en poging tot moord dat hij vastzat)
Justitieassistent is overal van op de hoogte, maar doet alsof haar neus bloedt en is totaal niet meer bereikbaar voor verdere communicatie.
Onze vraag is dus of wij al dan niet gerechtelijke stappen kunnen ondernemen om de persoon te laten uitzetten (dit is helaas bijna met vrees voor eigen leven), maar er moet nu iets gebeuren voor de situatie compleet uit de hand loopt, onze levens staan inmiddels bijna een jaar on hold, en we zijn compleet op.
Hij staat daar ingeschreven, enkelband is daar geregistreerd, maar hij staat niet mee op het huurcontract.
Hopend op advies, alvast bedankt.