Hebt u al eens gedacht aan de schuldeiser? Die wacht al jaren op zijn geld, en dan zou uw vriend gewoon in een gigantisch huis kunnen wonen terwijl die schulden blijven open staan?Er moet toch een wettelijke mogelijk bestaan om dat 2de te vermijden.
Of zijn zulke mensen verdoemd om alleen te wonen.
En ikzelf verdoemd om alleen te wonen in een reusachtig huis op vruchtgebruik met wel meer dan 10 kamers...
Er moet toch een oplossing bestaan...
(belastingen betalen, inschrijven als zelfstandige, aan de kas voor zelfstandigen betalen, boekhouding )Mogelijke oplossing is uw huis als hotel, logies,... te laten erkennen door de overheid. Dan kan je zoveel volk ontvangen als toegelaten kamers. Financieel is het uw probleem.
Zoals al herhaaldelijk aangegeven op forum is ook een gedetailleerde , vooraf vastgelegde lijst welke eigendommen van wie zijn, hoegenaamd géén garantie bij beslag.Volgens mij bestaat de mogelijkheid er in om alles voorafgaand perfect te laten omschrijven door een notaris/ambtenaar of dergelijke.
Lijkt mij nog de beste oplossing, zoals ik ooit zelf gedaan heb.U bent helemaal niet gedoemd om alleen te blijven wonen in een reusachtig huis waarvan u vruchtgebruik hebt. Verhuren en zelf een kleinere, aangenamere woonst huren is een optie.