viewtopic.php?f=13&t=134211&p=679736#p679736
Beste,
Allereerst bedankt voor uw reactie.
Er wordt inderdaad verwezen in de algemene voorwaarden naar art.1184 bij het onderdeel 8.1
“ ontbinding” van de algemene voorwaarden.
Het onderdeel 8.4 “ verbreking” is hier niet toepasbaar volgens mij omdat er tot op heden geen achterstand is noch een aangetekend schrijven/ ingebrekestelling van de kredietverlener.
Ze hebben het wel onmogelijk gemaakt verder correct de betalingen verder te zetten door de
domiciliëring stop te zetten. Zo kan de 40% afbetaling van het saldo die binnen 2 maandtermijnen zou worden bereikt niet doorgaan. Als 40% zou betaald zijn van de prijs bij contante betaling, zou het goed niet kunnen teruggenomen worden zonder gerechtelijke beslissing, dit alles volgens de algemene voorwaarden.
Bij het onderdeel 12 van de algemene voorwaarden “Eigendomsvoorbehoud” staat letterlijk vermeld:
“ …en het is de partijen verboden het voorwerp (wagen) te verkopen…”
Wie zijn die partijen dan? Volgens mij, de beide ontleners én… de kredietgever!
Toen we hen opbelden deze week kregen we geen info, er werd ons enkel gezegd dat de wagen al
was verkocht…Wanneer? Aan wie?( aan het incassobureau dat ook deel uitmaakt van ING vermoed ik) Voor hoeveel?
Zondigen zij dan niet tegen hun eigen algemene voorwaarden of gelden die alleen voor hun kredietnemers? Hier staan straffen op toch?
Dank bij voorbaat voor uw reactie(s)