Gisteren ben ik door de politie gearresteerd wegens verstoren van de openbare orde. Dit omdat ik een joint aan het rollen was, alleen.
Ik begrijp dat de politie mij hiervoor aanspreekt, zelfs fouilleert of een boete geeft. Maar een arrestatie wegens verstoren van de openbare orde en het doorbrengen van een nacht in de cel, en het gebruik van handboeien bij iemand die niet weerspannig is zijn naar mijn weten niet legaal. Ik ben hierdoor zeer gechoqueerd en heb een nacht niet geslapen, het licht in de cel was zeer fel en de agenten weigerden om het uit te doen, en ben momenteel zeer emotioneel en aangedaan. Ik voel mij gekrenkt in mijn soevereiniteit als burger en ik wil dit kenbaar maken en hiervoor als het mogelijk is zelfs compensatie eisen.
Ik heb hiervoor klacht ingediend bij comité P, en ook bij het lokaal politiekantoor. Maar persoonlijk heb ik het gevoel dat deze groep agenten hier een verhaaltje aan gaan breiden en op die manier een context van verstoring van de openbare orde gaan creëren. Gewoonlijk ben ik een observant op dit forum, maar deze kwestie heeft mij overhaald om hier toch een account te maken. Kan iemand mij adviseren over hoe ik hier best verder mee omga?
edit: ter info, ik ben ten allen tijde rustig gebleven, ben een rustig persoon, heb geen verleden van geweld en mij absoluut niet verzet