#21 , 30 aug 2021 08:53
Doralien schrijft:
> Hier gebaard men van .... één arts heeft me mondeling medegedeeld dat het een " bijwerking " is van het vaccin.... De andere durven zoiets blijkbaar niet op papier te zetten . Ze zeggen me dan maar geeft het tijd en wacht af ....Net zoals ze bij patiënten niet het recht hadden om een papier op te maken dat patiënt A om medische redenen beter vaccin X niet zo krijgen maar beter vaccin Y , is het hier blijkbaar niet voorzien en zouden dergelijk attesten als ze al zouden het lef hebben om het te schrijven niet aanvaard worden ? ! Vandaar mijn vraagje ? Hoe zit het voor mensen zoals ik.
Zoals ik al eerder aangegeven heb, is een zorgverlener verplicht bijwerkingen te noteren in het patiëntendossier (art. 1, par. 2 Koninklijk besluit AMD).
Vraag aan de betrokken zorgverlener of dit gebeurt is. Als dit niet het geval is, verplicht hem/haar er dan toe dit alsnog te doen conform art. 7, par. 2, lid 3 Wet Patiëntenrechten (WPR). Ook kan u hem verzoeken u hiervan een kopie te bezorgen conform art. 7, par. 2, lid 2 en art. 9, par. 3 WPR.
Mocht hij/zij dit alsnog weigeren, kan je klacht indienen bij de ombudsman.
Voorts is het dan van belang dat je voor jezelf een bewijs creëert door een lijst van klachten te formuleren, die volgens jou het gevolg zijn van de vaccinatie. Verwijs ook hierbij naar hun weigering om dit op te tekenen in het patëntendossier. Deze lijst verstuur je aangetekend naar de betrokken arts(en).
Op die wijze kun je hen aansprakelijk stellen mochten er problemen ontstaan en dit op basis van de algemene zorgvuldigheidsnorm (art. 1147 en 1382 BW, enz.).
.