onze vuilophaling (Ilva= Land van Aalst) gebeurde tot de helft van dit jaar met speciale zakken die aangekocht dienden te worden in de daartoe bestemde verkooppunten en stadhuis. idem voor tuin-en keukenafval in containers met daartoe bestemde GFT stickers.
sinds mei of juni(ben niet zeker) werd dit systeem aangepast en kreeg iedereen een aparte container voor het restafval en werden de zakken niet meer aanvaard..
elke inwoner werd op de hoogte gebracht dat resterende zakken en stickers binnengebracht konden worden in het stadhuis of bij Ilva zelf.
ware het niet dat er van terugbetaling geen sprake kan zijn en het resterende bedrag enkel op de afvalrekening van de inwoner wordt overgeschreven..
probleem is nu dat wij voor een andere huisvuilophaling gekozen hebben (collectief huren van grote container) , en onze rekening bij Ilva gewoon op nul staat en we willen dat zo houden want het verschil in prijs is heel groot.. Ilva weegt de containers en rekent men per kg afval.. komt op termijn heel duur uit..
mijn vraag is nu of Ilva zomaar eenzijdig kan beslissen om geen geld terug te geven en de inwoner verplichten om het bedrag van de zakken dan op te souperen onder de vorm van huisvuil aanbieden.?
het gaat nu niet om een extreem hoog bedrag maar heb geen zin om gebruik te maken van een te dure vuilophaling als het anders kan; mvg,