wachttijden vredegerecht Nijvel

Beer
Topic Starter

wachttijden vredegerecht Nijvel

#1 , 26 nov 2009 17:36

Hallo forumgebruikers,

ik heb een vraag over een zaak die ik lopen heb bij het vredegerecht van Nijvel. Bij gebrek aan schriftelijke conclusies van de tegenpartij is er door mijn advocaat een verzoekschrift neergelegd bij toepassing van art 747 GW in oktober 2008. Dit is echter nog steeds niet behandeld. De advocaat raadt aan gewoon te wachten en niet vooral niet te ageren, omdat dit in mijn nadeel zou kunnen uitdraaien.
Is dit een normale gang van zaken bij ons gerecht ?

Alvast bedankt voor uw reactie,
Beer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2009 18:32

Oktober 2008???

Als toen een verzoekschrift art. 747 Ger. W. werd neergelegd is het niet normaal dat u nog niets gehoord hebt.

De wet voorziet dat na de neerlegging van het verzoekschrift dit ter kennis gebracht wordt van de tegenpartij. Deze beschikt dan over 15 dagen om opmerkingen te maken, daarna beschikt de rechter over 15 dagen om de beschikking te vellen.

Ik zie niet in waarom men de griffie / rechter niet zou herinneren aan dit verzoekschrift en waarom dit tegen u zou spelen.

Ik vraag mij af of er wel een verzoekschrift in het dossier zal steken ... Probeer eens met de griffie te bellen.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Andere”