Enige tijd geleden had ik een klein ongelukje met de auto. Ik was volledig in mijn recht, dit werd ook toegegeven door de tegenpartij.
De verzekering (van de tegenpartij ?) stelde een expert aan en ik moest mijn wagen tonen bij mijn garage zodat zijn een offerte konden opmaken. Ik ben dus naar de garage geweest en zij hebben foto's genomen. Die offerte heeft een tijdje op zich laten wachten want ze hadden het druk. Die offerte werd rechtstreeks overgemaakt aan de expert, ik heb die niet gezien.
Uiteindelijk heb ik bericht gekregen van mijn verzekering dat ik de herstelling mocht laten uitvoeren en dat een bedrag van --- zou gestort worden op mijn rekening. De BTW zou ik dan ontvangen na doorsturen van de factuur. Ik veronderstel dat dit bedrag het bedrag van de offerte was.
Woensdag dan de wagen terug gaan ophalen bij de garage en de factuur meegekregen. Het bedrag bleek nu een stuk groter te zijn dat hetgene op de offerte en hetgene ik kreeg. Blijkbaar werden de uit te voeren werken niet correct ingeschat. En werd onder andere een herstelling van carroserie ingeschat maar uiteindelijk bleek dat ze dit onderdeel moesten vervangen (en spuiten). Dit is dan natuurlijk een pak duurder.
Bij de verzekering zei men dat de zaak voor hen afgerond is en dat ze zich gebaseerd hebben op die eerste offerte die ook werd goedgekeurd door de expert.
Mijn vraag is nu wie hier in de fout is gegaan:
- de garage die de werken verkeerd heeft ingeschat
- ikzelf om een of andere reden maar ik ga ervan uit dat de garage de specialist is
- de verzekering die geen aanpassing meer wil doen?
En daarna de vraag wat mijn volgende stap moet zijn.
Het kan toch niet zijn dat ik een deel van de herstelling dan zelf moet betalen. Ik heb trouwens nog een full-omnium verzekering.