Vreemd want ik had als huurder persoonlijk (een 11 jaar geleden) voor een contract van voor 2019 eens een zaak voor de VR moeten trekken omdat een verhuurder een defect slot van de voordeur van een app. gebouw had doorgerekend aan de huurders. De verhuurder werd in het ongelijk gesteld. Nu kwestie van kleine herstellingen in gemeenschappelijke delen is dat toch ongeveer gelijkaardig dacht ik. Dus als u zegt "werd al aanzien als een huurderskost" zal u bedoelen dat er al juridische uitspraken in die zin geweest zijn (jurisprudentie).Voor contract voor 2019: als het niet expliciet uitgesloten is in je contract, lijken deze kosten ook voor de huurder te zijn.
Voor die contracten is er geen wettelijke "verplichte" opsomming, maar "kleine herstellingen in gemeenschappelijke delen" werd wel al aanzien als een huurderskost.
In ons contract staat het volgende over kosten: (contract getekend in 2018):
de kosten van de meters en toestellen, zoals abonnement, plaatsing of vervanging zijn ten laste van de huurder.
De kosten van een metervervanging zijn NIET voor de huurder maar voor de verhuurder (tenzij de huurder ermee geknoeid heeft)
Ach ja dat kennen we, als het er op aan komt om een beetje voor uw rechten op te komen laten we liever door anderen de kastanjes uit het vuur halen.Eerlijk gezegd durf ik dat ook niet zo goed om te vragen of ik de factuur mag zien, ik durf zo goed niet voor mezelf opkomen.
Leuk voor die 2 andere huurders die er anders over denken. Maar u wil liever een wit voetje bij de verhuurder halen natuurlijk.Die 2 andere huurders zeiden al dat ze de rekening niet willen betalen door dat van die knop. Maar met de uitleg die ik hier gelezen heb lijkt dat een kost voor de huurder te zijn.
Ik vraag me wel af waarom u hier deze draad gestart hebt als het nu vrijwel zeker is dat u, wat dan ook, toch zou betaald hebbenIkzelf ben niet van plan om daar een hoop problemen over te maken tegenover de huisbazen. Ik heb de jaarafrekeningen van ons van de laatste 3 jaren bekeken en er staan zowat altijd dezelfde kosten op voor ongeveer hetzelfde bedrag. Mij lijkt die afrekening dan ook te kloppen. Hoewel ik nog geen inzicht heb gehad in die factuur van de knop.
Om dus even kort door de bocht te gaan kan waarschijnlijk besloten worden dat u een vogel voor de kat bent van elke verhuurder. Een verhuurder kan in feite met u doen wat hij wil want u durft niets volgens uw eigen woorden.In september is er een algemene vergadering waar de nieuwe kopers van 2 appartementen naartoe moeten, zij zullen zeker inzage vragen in wat dat is met die knop. Maar wij zelf zijn er niet zo voor om er moeilijk over te doen
Dat is dan toch niet echt raad dat u blijkbaar nodig had,maar eerder uw nieuwsgierigheid bevredigen omdat u toch niet van plan was om iets te ondernemen.Forums bestaan er toch om raad te vragen en internet ook?
Dat is niet neerbuigend, maar gewoon even zeggen waar het op staat. Was ik van uw woke mentaliteit op de hoogte had ik u ws. in alles gelijk gegeven, dus sorry daarvoor.Het is altijd gemakkelijk om iemand anders zo neerbuigend aan te spreken zoals u doet JohnD.
Barricaden ? Nu ook weer niet overdrijven, of ik ga me nog dagen niet goed voelen. U beschouwd blijkbaar tegen de eisen van uw verhuurder ingaan als een regelrechte oorlogsvoering.Het is niet iedereen gegeven, het zit niet iedereen in het karakter om op de barricaden te staan, het voortouw te nemen. Niet iedereen barst van het zelfvertrouwen. U moet mij daarom niet kleineren.
Dat klopt en ik ga daar dan ook i.h.v. rekening mee houden, zoals uw medehuurders nu ondertussen ook wel weten dat ze op u niet hoeven te rekenen. Enfin, laten we het daarbij houden.Maar het is mijn volste recht om informatie op te zoeken en vragen te stellen.