Niet echt een juridische kwestie, maar wel 1 waar ik me soms vragen bij stel.
Vanwaar al die heisa over vaccinaties?
Los van het hele juridische spel, vaccinaties worden enkel vrijgegeven als ze veilig zijn, geen enkel bedrijf gaat het risico op zich willen nemen van een niet-veilig vaccin vrij te geven.
Het gros van de informatie dat circuleert tegen het geven van vaccins is ofwel desinformatie of serieus buiten proporties geblazen. Vaak zelfs gewoon onwaar... Waarom wordt er daartegen niet opgetreden?
Toegegeven... het is een oud zeer. Je kan nu nog steeds artikels publiceren waarin je verkondigt dat de Aarde plat is bijvoorbeeld... Maar toch... met deze desinformatie berokken je effectief schade mee.
Ik bedoel het als een open vraag. Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom iemand zich niet zou laten vaccineren, en waarom er zoveel heisa over gemaakt wordt. Zo erg zelfs dat er langs alle kanten legale regels aan moeten worden vastgemaakt.
Voor mij is het halen van een vaccin vergelijkbaar met het innemen van een aspirine tegen de hoofdpijn. Een deel van een medische behandeling waarvan de gevolgen zo goed als het kan in kaart zijn gebracht, waardoor de kans dat het fout loopt verwaarloosbaar klein zijn.