Ja ik denk dat de discussie cordon sanitaire iets te hevig zou zijn moest ik ze voeren. Dit is namelijk niet politiek.be
. Maar je stelling dat niemand wil meewerken is een leugen. 85% van de NVA kiezers zouden dit wel willen. Zelfs 40% van de groen kiezers zien het zitten om met VB samen te gaan. En 57% van CD&V en VLD wil het Vlaams Belang erbij. Slechts 31% van de Vlaamse bevolking vindt dat het cordon moet behouden blijven. Dus wat is het probleem? Dat de top van de partijen niet beseffen wat er op de basis gebeurt en leeft.
https://www.hln.be/binnenland/exclusiev ... ~ad2cd1d2/
Maar kijk eens naar de uitslag van de verkiezingen en wie nu minister is. Ik vraag me af hoe het zover is kunnen komen. Ministers die niet eens op lijsten stonden. Ex ministers die 'zogezegd' geld in brand gestoken hebben. Een premier van een partij met ocharme 13% van de stemmen. Die samen een regering vormen onder het mom van een crisis corona regering. Laat me niet lachen.
Ik ben zelf niet gesyndikeerd en ben dit ook niet van plan. Dit door het verleden waar de vakbond militanten enkel mensen in hun eigen cirkel hielpen en niet de rest. Vakbonden zijn een noodzakelijk kwaad maar in het verleden en heden al te vaak zaken gezien waarmee ik niet akkoord ging.
Dus de moraal van het verhaal is dus dat als je je engageert voor een politieke strekking en je werkgever vindt dit niet ok kan je in essentie niets doen. Toch bedankt voor de info. Indien je verder wilt praten over VB of politiek kom ik wel terug