In de gemeente waar ik woon zijn ze bezig met de opstart van een bestuur van een Vlaams Belang afdeling. Mits ik in het verleden al menig maal aanwezig was op betogingen en ook al help in naburige gemeente hadden ze me gevraagd of ik enigszins interesse had om mee in het bestuur te stappen.
Op zich heb ik hier geen enkel bezwaar in en zou dit ook in volle overtuiging uitvoeren.
Maar ik ben werknemer van een zuster firma van een van onze overheidsinstellingen. Ik ben een redelijk uitgesproken persoon op de werkvloer maar doe men job met veel overtuiging en plezier. Ook ben ik een persoon die op een goed blaadje sta binnen het bedrijf.
Ons management is bijna voltallige Franstalig. Nu hoor je wel is verhalen van mensen die ontslagen worden om hun politieke voorkeuren of ineens worden gepest via hun planning of dergelijke. (Om niet teveel weg te geven van waar ik werk) Ik ben iemand die verantwoordelijk is voor veiligheid. En moet dus regelmatig ingrijpen als er gevaarlijke situaties plaatsvinden.
Wat zou jullie advies zijn? Mijn politieke voorkeur is niet van vandaag op morgen geboren. Ik denk ook dat ik in mijn functie kan blijven fungeren. Ik behandel altijd iedereen op hun acties en niet op wie ze zijn.
Wel heb ik enige schrik dat het management niet zo happig is op het Vlaams Belang. Niet tegenstaand dat +- 28% van de Vlamingen nu op het VB stemt.