#10 , 05 jul 2021 00:35
Het wordt dikwijls gezegd, dus zal dat waarschijnlijk zijn omdat er een grond van waarheid inzit, maar in België wordt van de dader dikwijls het grootste slachtoffer gemaakt.
Ik zou eens moeten opschrijven wat ik al allemaal meegemaakt heb van bedreigingen (niet enkel verbaal voor de duidelijkheid), diefstallen en fysieke aanvallen. Er zit altijd een tijd tussen, en een mens is geneigd te vergeten, maar ik denk dat ik een A4-tje vol kan schrijven.
Wat ik wel weet is dat geen enkele, goed lezen, geen enkele ooit vervolgt is. Ik doe de laatste jaren zelfs geen aangifte meer, zover zijn we al gekomen. Dat op zich is helemaal verkeerd maar toont wel aan waar we naartoe geëvolueerd zijn.
Bij eentje, diefstal met braak (inbraak dus om bij mijn voertuig te geraken en het buiten te krijgen), werd ik behoorlijk hard op het rooster gelegd omdat ik de sleutels op het voertuig had laten zitten en de arme sukkelaars daardoor een ongeval hebben kunnen krijgen, en, en, traan, traan, dat ze daardoor nu in het ziekenhuis lagen. Veel zotter moet het natuurlijk niet worden, maar zo zot was het ondertussen +30 jaar geleden al. Zo is in België iedereen slachtoffer. Behalve wie onderneemt, werkt, de tering naar de nering zet en zich gewoon in het algemeen als een fatsoenlijk mens gedraagt, dat zijn hier de grote criminelen die kost wat kost gepluimd moeten worden, op welke manier dan ook.
Aan TS. Zijn uw wonden erg? Is het iets dat op een week genezen is? Loopt u ermee in uw hoofd? Of is het iets dat u weg kan zetten als de zoveelste keutel die u moet tegenkomen? Wat is 500€ voor u? Soms moet u gewoon het stof uit uw kleren kloppen, verder lopen en niet meer omkijken. Of dat in dit geval zo is, kan enkel u beoordelen. Ik wens u alvast sterkte en succes in wat u beslist.