Thomas Morus
Natuurlijk kan ik het gebruiksrecht van gemene delen toekennen aan een mede-eigenaar, sterker nog, zelfs het gebruiksrecht van gemene delen met een specifieke bestemming kan ik een andere bestemming geven , en dat in twee gevallen:
1.de woonblok bestaat slechts uit twee eigenaars, je kunt dan onderling regelen wat je wilt, zelfs de basisakte herschrijven.
2. de woonblok bestaat uit meerdere eigenaars en 4/5 van de eigenaars is het ermee eens.
Trouwens, dat is wat er nu gebeurt: de plantenwinkel zet op één van de plekken die bestemd is voor fietsen (fietshaken) hun plantenkar, wat een bestemmingsverandering is. Dat gedoogbeleid is echter niet permanent, ik heb gezegd dat dat gedoog niet automatisch zal tellen voor een eventuele overnemer of volgende eigenaar.
U
ALLEEN kunt dat in het geheel niet. Eén eigenaar kan nooit een meerderheid hebben wegens de wettelijke beperking van de uitvoerbare stemrechten.
Tenzij het ganse gebouw uw eigendom is: dan is de wetgeving op de mede-eigendom niet van toepassing en doet u wat u wil.
Ik verwijs dus NOGMAALS terug naar de antwoorden die u reeds werden gegeven.
Ze vormen een correct antwoord op uw vraag in #1.
De details die u beschrijft veranderen niets, noch aan uw vraag, noch aan de opmerkingen die reeds door mezelf en door anderen werden gegeven.