#8 , 15 jun 2021 06:45
Oei , iedereen denkt ............maar hoe zit het juridisch ....?
Allereerst wil ik de "partner " wel vermelden maar ik ben met de klantendienst van Bol.com zelf in contact geweest en die zetten mij gewoon voor de keuze , zelf terugbrengen of niks.
Op mijn reactie " dat kan toch niet " krijg ik als antwoord " dat is het beleid " .
Nogmaals , ik deed geen verkeerde bestelling maar men leverde iets verkeerd !!
LeenW : ik wil (bij gelegenheid ) wel het verkeerd geleverde naar het retourpunt brengen maar vind dat de verkoper ook maar zijn goede wil moet tonen en al direct het juiste product opsturen i.p.v. te wachten tot het verkeerd geleverde terug in hun bezit is.
Dat zou volgens hen en volgens de klantendienst van Bol.com zeker niet gebeuren.
Zij maken een fout maar ik moet eerst in actie komen.......
denlowie : wat is nu 18 km ?
Wel Lowie rijd eens 18 km met een taxi...........
Ik weet niet als je tegenwoordig voor je werk met je eigen auto ergens naartoe rijd , hoeveel de kilometervergoeding is , maar dat zal toch wel ruim 0.25 € per kilometer zijn.
En euh , hier in de Ardennen 18 km kleine kronkelweggetjes en met het terug inpakken van het product inbegrepen een anderhalf uur van mijn tijd.
Pas op , ik passeer daar wel regelmatig maar nu niet elke dag .
Men zet mij het mes op de keel , je moet direct in je auto springen en naar het retourpunt rijden en dan heb je met wat geluk binnen een week je nieuwe levering.
Beiden , de verkoper en Bol.com zeggen letterlijk , wij moeten eerst het product scannen bij terugkomst en pas dan sturen we het juiste op.
En euh...ik moet mijn geld niet terug hebben Lowie , ik wil mijn olie want mijn mobilhome kan momenteel niet rijden !!! ( of alleszins niet remmen ).
Lynxx :
Ik vind het mooi dat u direct ziet dat een factuur uit Nederland wel van een Nederlandse firma zou zijn . (lijkt logisch hé )
Als je een bestelling doet dan laat men uitschijnen dat het emailadres van de verkoper .be is en sommigen gaan zover dat ze een Belgisch vestigingsadres opgeven. ( postbus ?? )
Ik kocht via Bol.com bij Euro Automotive NL & BE en kreeg een antwoord op mijn eerste klacht van Prettycars.....( !!! )
Achteraf krijg je dan een factuur uit Nederland en daarom dat ik dit vermeldde .
Ik weet dus niet welke wet op de verkoop hier van toepassing is , de Nederlandse of de Belgische.
Lucas 123 :
Ik heb het bedrijf van de verkoper voorgesteld om mij snel het juiste product te leveren en het verkeerde terug mee te pakken maar dat ging niet ( raar hé Lowie want wat is nu 18 km ).
Misschien dat zij Select kunnen nemen ? ( ik begrijp wel wat u bedoelt maar ik wil mijn geld niet terug , ik wil mijn olie want ik bestelde bij hen omdat het dringend was en er 's anderendaags geleverd zou worden )
Nogmaals , ik deed niks verkeerd want kreeg een verkeerde levering en ik wil best flexibel zijn maar dan wel van beide kanten.
Het toppunt van alles is het volgende ;
Donderdag werd verkeerd geleverd hetgeen door de verkoper direct werd erkend.
Ik moest en zou naar het retourpunt rijden vooraleer zij iets zouden doen......
Vrijdag had ik contact met de klantendienst van Bol.com " dat is het beleid " aan u de keuze.
(welke keuze , ik had geen keuze )
Zaterdag stond Postnl hier met de nieuwe en juiste bus olie (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????)
Ik heb nog gevraagd of ze een retour meenamen maar dat ging niet.
Maandag (gisteren ) kreeg ik nog een email van de verkoper met het bericht dat het spijtig was maar dat het nu eenmaal de regels waren die hun opgelegd werden bij Bol.com.
Zij gingen dus wachten op mijn retour vooraleer de nieuwe olie te versturen (die hier al van zaterdag is).
De linkerhand weet niet wat de rechter daar doet.
Ik heb hen nog een paar keer terug-gemaild zonder te laten weten dat die olie hier inmiddels al twee dagen geleverd is.
Na de derde email heb ik hun gevraagd of ze eigenlijk zelf nog weten wat ze uitkramen.
Tot slot wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie antwoorden maar ik wil eigenlijk weten hoe het wettelijk zit.
Ik kreeg alleen jullie persoonlijke meningen.........
Ik bestel iets en betaal.
De verkoper bevestigd en dus hebben wij een overeenkomst.
De verkoper komt zijn deel van de overeenkomst niet na want levert een verkeerd product.
Volgens jullie moet ik dit in eerste instantie oplossen.............en de verkoper wacht rustig af.
En ja hoor , mijn vraag blijft want de verkeerde levering is wel opgelost , maar kan dit juridisch allemaal , ik geloof het nooit maar hoopte hier op het forum een verwijzing te krijgen naar enige wettelijke regel .
Dank bij voorbaat.
Rik