Item stuk, geen vervanging of geld terug

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Item stuk, geen vervanging of geld terug

#1 , 12 jun 2021 20:29

Hey,

Wat zijn onze rechten bij het onderstaande:

Warmtepomp gekocht in een tuincentrum.
Thuis aangesloten en het water liep er van onder uit.
Dit al enkel met de waterleidingen aangesloten, die pomp stond nog niet aan.
(Al een geluk denk ik)

Panelen eraf gehaald: het drukvatje lekt, is gescheurd.

Natuurlijk garantie, maar winkel heeft er geen meer en wil enkel een waardebon geven.

Wij willen echter niet voor zo een bedrag wat tuinspullen kopen die we niet nodig hebben.

Een werkende pomp of geld terug lijkt mij fair.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2958
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2021 09:24

Je hebt gelijk.

De verkoper heeft je een niet deugdelijk product geleverd. Hij mag dit herstellen of vervangen. Kan dit niet, wordt de koop ontbonden en moet hij je dus terugbetalen.

Je hoeft geen kortingbon te aanvaarden. Dit is bv. wel mogelijk als de verkoper een goed terugneemt uit commerciële overwegingen, maar dit niet wettelijk verplicht is.

Was het iemand aan de servicebalie die dit zei of de zaakvoerder? Vraag deze laatste te spreken. Laat je standpunt alvast aangetekend weten, ze weten dit en zullen dan wel bijdraaien.

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#3 , 13 jun 2021 09:57

Het was inderdaad iemand van de service balie, telefonisch.

Morgen langsgaan in real-life.
Kwestie dat ik gewapend ben met argumenten die wettelijk zijn.

Bedankt voor Uw reply.

Reclame


Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#5 , 16 jun 2021 09:18

Gaat hopelijk de goede richting uit.

Aangekomen was er eerst nog wat tegenpruttelen. (wie heeft ze stuk gedaan)

Maar uiteindelijk toch overeengekomen om ze op te sturen voor herstelling.
Die "blikken" behuizing was immers in perfecte staat, en dat zou niet kunnen als ik ze had laten vallen.
Dit defect was er duidelijk al bij het inbouwen.

Enkel een termijn konden ze er niet op kleven.
Hangt van de leverancier af. Het is uit onze handen...

Ik verwacht natuurlijk niet dat dit op 2 dagen van winkel naar fabrikbant gaat, hersteld en teruggestuurd kan worden.

Als het lang duurt, wat is een redelijke termijn vooraleer ik weer aan de bel trek?
2-3 weken?

JohnD
Berichten: 3580

#6 , 17 jun 2021 02:53

Tot 4 weken lijkt me redelijk
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Gebrekkige Producten”