#1 , 11 jun 2021 19:34
Op 19 april wordt een GLS verzending online opgemaakt partikulier in Belgie die een waardevol Vintage hersteld toestel ( 1250 Eu) verzend naar een andere partikulier in Parijs FR ; op 21/4 bewijs van ontvangst aflevering GLS station . op 23 april tracking vermeld pakket in Vitry ( 10km van Parijs) , geladen op vracht en onderweg voor aflevering , op 27/4 krijg ik telefoon van Parijs dat pakket nog niet is aangekomen .. om een lang verhaal kort te maken GLS geeft toe dat pakket niet is afgeleverd en verdwenen is 'ergens' ook geen handtekening van ontvangst , geen nota achtergelaten van afwezigheid bestemmeling ( wat moet gebeuren indien bestemmelling er niet is op dat moment ) ondertussen zijn we nu 11 Juni = 6 weken na datum ! er is in Frankrijk een PV opgemaakt op 28/4 klacht wegens fraude want we hebben bewijs ( print screens met uur en data ) dat op 28 april op tijd van 1 uur de tracking status werd vervalst op internet = 'zogezegd afgeleverd om 13 u op 27 /4 maar op 28 / 4 staat het pakket nog steeds in transit en uiteindelijk weken later komt de email met verklaring van GLS dat ze niet weten waar het pakket is ! de klacht en PV in Frankrijk is tevens ook voor DIEFSTAL tegen 'X' aangezien we geen naam hebben ( zelfs niet van de tussentrafikanten of onderaannemingen van vervoer met GLS ) ondertussen word er aan het lijntje gehouden , papiertje hier , papiertje daar opsturen bewijs van dit , van dat etc .. ondertussen is er ook klacht gelegd in St niklaas , maar dat is een VPV ttz dat gaat boven op de ,kast liggen en er gebeurt niks mee want zogezegd geen strafbaar feit !
Nu is GLS het spelletje aan het spelen dat ze onderzoeken etc en dat er (misschien ooit ) een beslissing van de verzekeirng zal komen .. rara .. er komt gewoon nIKS ! en ik heb geen Kontrakt voor vervoer met hun verzekering maar wel met de vervoersmaatschappij GLS ! Nu wat kunnen we doen , politie zegt dit is een burgerlijke zaak ; wat ik betwijfel want het is een vervoerskontrakt van een bedrijf met een partikulier als andere partij .. volgens mij is dit handelsrecht ? of ben ik mis ?? kan een vredegerecht hier een uitspraak geldig over maken ?? of wordt het rechtbank en peperdure lange procedure ?? Tenslotte is een schade van 1250 Eu niet echt een drinkgeldbedrag te noemen .. wie geeft echte raad en oplossing ???