Vind het ook raar en mijn meest nutteloos uitgegeven 33 euro dit jaar. Natuurlijk is de garagist naar de keuring voor verkoop geweest met zijn Z-platen, en staat op de sticker voor je voorruit je nummerplaat op. Zou niet direct weten hoe dit men dit anders kan regelen.Blijft uiteraard volslagen krankjorem dat de koper met een net gekeurde lichte vrachtwagen ... terug naar de keuring moet.
Compleet overbodig.
Als het daadwerkelijk een pv van waarschuwing was, waarbij de overtreder zich op een politiecommissariaat in regel moet komen stellen, kan het best zijn dat de politie hier niks mee te maken heeft. Onderaan een pv van waarschuwing staat immers dat het parket nog steeds kan overgaan tot bestraffing/vervolging, ondanks dat men zich in regel stelt. Als zij de afweging maken dat de overtreder alsnog bestraft moet worden, heeft de politie daar niks in te zeggen.Klassieke truk
U doet niet moeilijk en verdwijnt
vrolijk uit zicht of kantoor van de politie
PV volgt nadien ...
"Ik wist dat niet" werkt echter niet als verdediging ...
Inbreuk is er
Onredelijke termijn om PV nog te ontvangen ?
Riskante verdediging
Overheid heeft zichzelf 4 (!) jaar tijd gegeven om de meeste verkeersinbreuken te vervolgen ... en 6 jaar voor de zwaardere
Volgens mij moet je met elk tweedehandsvoertuig terug naar de keuring gaan na de aankoop. Ze worden dan (in principe) ook tweemaal kort na elkaar gekeurd: de eerste keer voor verkoop (als je een fatsoenlijke betrouwbare verkoper hebt toch) en dan nog een tweede keer op de nieuwe kentekenplaten. Is ook redelijk ridicuul, en velen doen dat dan ook niet, maar het zou eigenlijk wel moeten.
Blijft uiteraard volslagen krankjorem dat de koper met een net gekeurde lichte vrachtwagen ... terug naar de keuring moet.
Compleet overbodig.