Ik werk bij dezelfde werkgever (via interim kantoor) al 8 maanden met contracten per shift bv. als ik ma-do-vr werk krijg ik een contract voor maandag en dan een contract voor donderdag-vrijdag). Ik werk deeltijds maar tot hier toe heb ik de meeste weken meer dan 19u gewerkt. Ik krijg ook mijn planning een maand op voorhand.
In maart werd er mij, na overleg met zijn leidingevende, per mail een vast contract beloofd door mijn Team Leider. Toen ik het begin mei opvolgde kreeg ik ineens telefoon om te zeggen dat er geen budget is. De oorzaak is dat ik nu in diepe financiele problemen zit. Ik had namelijk een vast contract gevraagd omdat ik wist dat ik in juni een renovatielening zou moeten aangaan. Zonder een vast contract of een contract van bepaalde duur is het onmogelijk deze lening te krijgen - ik heb alle banken gebeld. Ik heb hier nu een rekening van 10,000EUR liggen die ik niet kan betalen, en dit enkel en alleen maar omdat de werkgever zijn belofte niet naleeft.
Hoe pak ik dit best aan? Heb ik recht op compensatie voor het niet naleven van de belofte, voor de schade die zij mij veroorzaken daardoor? Ik hoef eigenlijk geen vast contract meer bij de werkgever want het zijn een hoop bandieten en dat gaat nooit beteren. Interimkantoor is ook NUL hulp in deze zaak en ik ben niet aangesloten bij een vakbond.
Alvast bedankt voor jullie input en kennis!