#11 , 29 mei 2021 08:10
Op het risico af dat ook dit bericht weer verwijderd wordt en als politiek gezever afgedaan wordt. Wat die geijkte toestellen betreft en de bewijsvoering die de overheid blijkbaar niet meer aan de dag hoeft te leggen. Ik ben zo zelf ooit geflitst op de ring in A'pen, ik heb zien flitsen en dacht dat het voor de wagen was die mij inhaalde. Nooit iets in de bus gehad (jaja, bpost misschien, of een andere reden, wie zal het zeggen) en op een mooie dag een agent aan de deur. Geflitst aan +150 km/u, toen die dag daar, ja dat weet ik nog en was ook daar. Maar euh, dat karretje kan helemaal geen 150 km/u, kom maar kijken, hij staat achter. Ik kon zien dat het een zwaar dilemma was, hij kon duidelijk zien dat het feitelijk niet kon maar zijn papiertje zei wat anders. Heb dan maar naar de foto gevraagd voor ik er verder nog iets over zou zeggen, hij zou die erbij halen, nooit meer iets van gehoord.
Of wat met tractoren die honderden kilometers van huis een snelheidsovertreding begaan die ze fysisch niet kunnen begaan, zowel qua snelheid als afstand van het veld waar ze rondjes draaien?
En in Frankrijk moet je al helemaal oppassen, daar worden mensen aan 46 km/u geflitst en wordt er vlotjes 50+ van gemaakt.
Maar het is al standaard geworden dat er geen bewijs meegestuurd wordt van hetgeen men je beschuldigd. In mijn boek is dat nog steeds laster, vooral gezien de ijking en nauwkeurigheid van die toestellen anno 2021 nog steeds in veel gevallen te wensen over laat.