Geachte,
Ik ben geboren op 23/06/56 en ben beginnen te werken in juli 1974. Vanaf 01/10/1980 tot op heden werk ik bij dezelfde werkgever. Sinds 01/06/2019 ben ik ook reeds in pensioen.
Naar aanleiding van de wettelijke pensioenleeftijd heeft de werkgever mij op 23/12/2020 een aangetekende brief verzonden met mijn ontslag en met vermelding van de opzegtermijn van 26 weken en de startdatum 28/12/2020 en de einddatum 30/06/2021. Volgens mij moet er rekening gehouden worden met een opzegperiode van 38 maanden in plaats van 26 weken, daar de opzegperiode te vroeg begint. Wanneer moet ik de aanvullende verbrekingsvergoeding van 32 maanden vragen?
In 2018 had ik ook laten weten aan de werkgever dat ik mijn pensioen ging aanvragen, maar ging blijven doorwerken. Om mij onder druk te zetten om niet door te werken, heeft men toen mijn medisch dossier gewijzigd. Er werd in 2000 een definitief medisch advies opgemaakt door medische omstandigheden, waarbij ik bepaalde taken niet meer mocht uitvoeren. Men heeft dit laten verwijderen en moest ik alle taken weer opnieuw uitvoeren!
Kan dit zomaar en waar kan ik klacht indienen?
Mvg.