Ik heb een autoverzekering bij Y die ik wilde opzeggen om over te stappen naar verzekeraar X. Ik heb X het aanvraagformulier op tijd bezorgd, nl. 3 maanden + 2 weken vóór de vervaldatum. Een paar weken later ontving ik van X het getekende verzekeringscontract met de bevestiging dat mijn bestaande polis opgezegd was. Enkele dagen later liet X me weten dat mijn contract werd “aangepast”, en dat het van kracht zal gaan in juli 2022. Intussen bevestigde Y ook de opzegging vanaf juli 2022. Ik weet niet zeker wat er precies is gebeurd, maar ik denk dat X mijn actuele verzekering te laat heeft opgezegd.
Uiteraard ben ik niet tevreden over deze “aanpassing”. Wegens de nalatigheid van X in de opzegprocedure ben ik nu verplicht om nog een jaar te blijven bij Y.
Ik heb al een klacht ingediend bij X met de aanmaning om de zaak in orde te maken, anders zal ik stappen naar de ombudsman en mijn andere lopende polissen (familiale, woning) opzeggen. Uiteraard wil ik nu ook niet meer naar X overstappen gezien hoe ze zich gedragen hebben, maar ik vind het onaanvaardbaar dat ik nog een jaar zal vastzitten vanwege hun verzuim.
Helaas, ik heb niets meer gehoord. Welke stappen kan ik ondernemen tegen X? Wat zou mijn vordering kunnen zijn als ik naar de ombudsman stap?